Day 02 – Your first love


Varför inte dunka på med nästa dag direkt? Jag har ju ändå sovmorgon och min i-fån har ju inte kommit än.

Hmm, första kärlek. Jag var säkert "kär" sådär när man var liten. Eller ni vet, när man trodde man var kär i alla. Ena dagen den och nästa en annan. Det var nog inte riktig kärlek direkt och jag minns inte i vem det skulle varit heller.

Så det måste varit där för sisådär 12(?) år sedan. Tänk vad tiden går!
Hur det hela började minns jag faktiskt inte. Men en vän som var kär i en annan som hade en vän. Och ja, ni vet. En känner någon som i sin tur känner någon.
Vi drev på stan som ofta på den tiden, spana på killar och så. Snacka skit om det mesta.
Någon i mitt "gäng" kände någon ur hans "gäng" (gud så barnsligt det låter! haha), vi snackade och intresse uppstod. Kvällen va slut, de skulle med bussen och så var det inget mer med det. Nästa gång samma sak. Osv.
Tillslut fanns det mer tid att prata själva, mer tid till varandra. Kärlek uppstod till D, jag var sådär barnsligt kär så jag knappt visste vart jag skulle ta vägen. Men vi blev tillsammans och det höll i ca 4-5 år, eller något åt det hållet.

I dagsläget pratar vi med varandra då och då. Det känns bra och jag vet att jag har någon som skulle ställa upp för mig när som helst.
Så, ur min första kärlek har det byggts upp en vänskap som inte behöver underhållas något direkt, den mest bara finns där.










Det var det om det. Nu är det dags att hoppa in i duschen och börja ta tag i dagen. Om några timmar ska jag iväg till jobbet och det är måndagkväll så det finns alltid saker att göra!

Först måste tydligen Sinus mysa och trampa och ha sig. Och ligga ner och spinna som en galning :)
Sötnöt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0