Day 01 – Introduce yourself


Ja, jag kanske skulle ta tag i det här med 30-dagarsgrejen nu :)

Så, idag blir det om mig själv.
Jag är snart 26 år gammal. Vet inte om jag känner mig så gammal, men visst är man vuxnare nu än för 10 år sedan (och tur är det väl att man utvecklas!). Under mitt liv så har jag växt upp i den fina staden Tidaholm.

Mycket av min barndom och ungdom spenderades i stallet där jag lärde känna de flesta av mina bästa vänner. Och de vänner som jag fortfarande idag håller väldigt nära mitt hjärta.

I Tidaholm bodde jag fram till för 4½ år sedan ungefär. Flytten gjordes för att jag tröttnade på att stå som inringsningspersonal på ett äldreboende/hemtjänst. Trivdes som tusan på jobbet men det där med inringning är inget kul i längen.
Jag insåg att det här med att vårda människor var något för mig så jag sökte till sjuksköterskeprogrammet och kom in i Växjö där jag plågades igenom 3 år av att bo i den staden ;) Det är ingen stad jag tänker flytta tillbaka till direkt. Trivdes fint på skola och red finaste Boppen! Ca ett halvår höll jag upp med ridningen innan jag började få panik.
Sommaren året innan jag började plugga träffade jag en typ på Arvikafestivalen. Vi började träffas och nu har jag och Thomas snart varit tillsammans i 4 år. Så kärleken kanske är i tältet bredvid, man vet aldrig ;)

När jag var färdig sjuksköterska flyttade jag till Thomas som bodde i Malmö. Där jobbade jag på kirurgen drygt ett år. Och vilka härliga kollegor man hade där! Kärlek till dem!

Dock var Göteborg en stad mitt hjärta brunnit för länge vilket gjorde att jag ville flytta hit. Jag sa upp mig på jobb, vi sa upp lägenheten och började söka här i Göteborg. Som tur var hittade vi både jobb och lägenhet. Ibland har man turen på sin sida!

Så nu jobbar jag här och trivs fint! Jag har hittat en häst att rida och det känns underbart! Om lägenheten hade legat närmare en knutpunkt så hade jag varit ännu nöjdare! :)



Jag och min älskling på Liseberg förra sommaren.


Kommentarer
Postat av: Ina

Mysig läsning! Mysig bild! Mysig Marie .. höhö ;)

MOOOOOORE!! :D

2010-11-21 @ 20:26:20
URL: http://www.metrobloggen.se/euforiah

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0