Snö!



I förrgår hade jag en pissdag på jobbet. En patient som tog 90% av all min tid, och en annan som tog resterande. De sista patienterna träffade jag knappt, för att inte tala om det övriga administrativa jobbet som blev helt lidande. Sprang som en galning. Patienten ringde innan jag hann komma ut från rummet, hon ville inget. I stort sett. Lagom frustrerande dag. Mot slutet säger flera arbetskamrater att chefen varit och letat efter mig och att jag skulle gå ner till henne. "Fuck" Var det enda jag tänkte. Skrapade ihop lite tid vid överlappningen och gick ner. Förberedd för att höra, "ja, då blir det natt från mars då eller?" Istället säger hon "jag ska gå rakt på sak, Greta har sagt att hon jobbar natt fram till sommaren. Så du får vara kvar på dagen och jag kan förlänga dig till början av september"
Tror ni jag tappade hakan? Så skönt!! Så nu har jag jobb ett tag till iaf, och jag får vara kvar på dagen!
När jag träffar Greta (hon är mammaledig nu) så ska jag tacka henne!

Så skönt! Tack för detta.



Att bussen till jobbet inte verkar gå den sträckan idag får jag väl fixa på något sätt. Kanske gå ner till Axel och hoppas på att spårvagnarna går?
Nog  för att jag tycker om snö, men när det påverkar att jag måste fixa och trixa för att komma till jobb så är det inte så spännande.

Det vore fint att ha en pulka och åkt hela vägen ner till Axel. skulle gått förjävla fort och vara livsfarligt, men ändå! :D



Köpte för övrigt nya stallskor igår. Jag kan gå uppför en backe utan att kana ner igen! som ja gjorde i måndags, fick gå omväg eftersom jag inte kom uppför backen (och den är två meter lång och inte särskilt mycket lutning) Dessutom är skorna varma och sköna! Nu måste jag bara hitta varma och sköna skor till mig som jag kan ha till vardags :)



Kommentarer
Postat av: Ina,ca -22kg är borta på 20veckor=)

Gjorde en ny video.. likadan som den som inte funkade(den kostade pengar nämligen).. det enda som inte är med på denna videon är den röda bakgrunden istället för den blå som är, samt tomteluvorna på grabbarna (gymägaren + några gymkillar) ;)

http://sendables.jibjab.com/view/DTaAWfDHSNmOzGz0

Jag höll på att dö av skratt 10000ggr om idag=)



Va kul att du glädjs av kommentarerna ;)



WIHOO!! Grattis till din förläning! Gu va gött! Vad glad jagär för din skull:)

Låt mig gissa; Greta jobbar hellre natt än att gå-upp-mitt-i-natten-för-skrikande-bäbis-jouren?! ;)



HAHAAHAHHAHAHAHAHA!! PULKA NEDFÖR DEN BACKEN! HAHAHAH :D

För övrigt så rekomenderar jag dig ett par varma vinterstövlar från Timberland! :D

2010-12-09 @ 19:09:29
URL: http://www.metrobloggen.se/euforiah
Postat av: s.

Grattis Tuss! Låter riktigt fint med den förlängningen :D

Och skorna! Just nu finns det inget som står högre på min önskelista än ett par Varma skor! Det är ett mirakel att tårna sitter kvar efter att ha varit ute med dagisbarnen i över en timme varenda praktikdag - vi har aldrig haft under tio minusgrader. Igår sjönk inte tempen under -20 på hela dan ens. Burr! I övrigt prisar jag täckbyxor, helt otroligt att man inte fryser ens i sådana hemska temperaturer bara man har sådana! :)

2010-12-09 @ 23:22:42
URL: http://sandralinneas.blogspot.com
Postat av: Köttis

Mjaauu vad bra marie att det går bra på jobbet o att du fick förlängt!!! :)

2010-12-10 @ 10:53:22
URL: http://kottiz.blogg.se/
Postat av: Ina,ca -22kg är borta på 20veckor=)

Kan man åka på en hjärnhinneinflammation "bara sådär" ? =)

2010-12-11 @ 00:22:35
URL: http://www.metrobloggen.se/euforiah

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0