Funderingar inför framtiden.



Sahlgrenska (där jag jobbar) har ju som alltid dåligt med pengar. I år drabbar det vår avdelning så att två av sjuksköterskorna förlorar sina jobb. Tur är att en har hittat ett annat jobb och slutar därför ändå nu snart. Tre går på mammaledighet nu i januari/februari. Klaffat och klart tänker man då. Fast så är det att två kommer tillbaka från sin mammaledighet. Det borde fortfarande vara ok, eller hur? Det blir -2 och det var ju så det skulle vara.
Men då är det så att ingen vill jobba nätter. Helt plötsligt har vi -1 på natten och +1 på dagen.
Jag har kommit in senast och har minst LAS-dagar i VG-region (det dryga året i Skånes region försvinner) och därför är det jag som alternativt får gå. Eller gå över och jobba natt.. Jag är inte särskilt sugen på att jobba nätter.

Åka hemifrån vid halv 9 på kvällen.. Men så var det tydligen bara närmare 80% och det innebar 3 nätter/vecka. Och i nuläget så jobbar jag ju kvällar som gör att jag inte är hemma när andra brukar vara lediga. Chefen säger att det är 3 månader det gäller, men det får man ju se, det är ju inte säkert att det fixas bara för att det blir sommar.
Men samtidigt behöver jag ett jobb och ju längre jag är kvar, ju fler LAS-dagar får jag ihop och har större möjligheter när man söker nya jobb.

Suck.. jag vet inte. Satt precis och tittade på min fotokurs, jag har ett år till på mig att bli färdig med den. Kanske kan jag plugga nattetid? Fast då behöver jag ps..

Och grejen är att ofta är det lite segt att jobba natt, det händer inte så mycket. Men om det skulle hända något? Jag vet inte om jag har all den kunskapen att ta hand om det. Om någon akut får en ofri luftväg av t.ex. svullnad. Vad ska jag göra då om inte jouren kan komma och skära upp personen? Jag vill ha mer erfarenhet från min avdelning innan.
På gamla avdelningen jobbade jag några få nätter och det kändes bra. Jag kunde det jag sysslade med där, jag vet inte om jag kan allt jag behöver kunna här..





Sådär, ett ångestinförframtiden-inlägg. Det bjuder jag på. Löser det sig inte så att någon annan jobbar natt så kommer jag göra det. Men jag vet inte vad jag tycker om det..






Jag saknar att fota. Här är svanar i Pildammsparken i Malmö.


Kommentarer
Postat av: Ina

Vilken jobbig situation!:( Behöver du prata av dig så är det bara att ringa! Har inte så mycket kloka ord, är mer en "lyssnare".. hos mig kan du gapa/skriva av dig bäst du vill:D

Tänker på dig, och hoppas att du får det som du vill ha det! Det är det minsta du förtjänar!



jättekram



Ps. Otrooligt fin bild på svanarna! Trodde det var en "proffsfotograf" som tagit det kortet :) Wow. du är skitduktig :)

2010-12-04 @ 17:57:16
URL: http://www.metrobloggen.se/euforiah
Postat av: Ina

Var ju tvungen och visa kortet för Daniel med:) "vad fiiint!!" svarade han =)

2010-12-04 @ 17:58:06
URL: http://www.metrobloggen.se/euforiah
Postat av: Ina

http://www.butikstylish.se/index.php?cPath=23&osCsid=d9b51c336a28a8a057613df24e0ec145



Här finns den där hänga-över-soffarmstödet-för-att-kunna-ställa-av-glas-m.m-grejen=)

2010-12-05 @ 09:06:35
URL: http://www.metrobloggen.se/euforiah
Postat av: Ina

För det är ingen vaaanlig dag idag, för det är Maaaariiieees födelsedaaag! Hurraa hurraa hurraaaaaaah!!!:D

Grattis på födelsedaaaan! :D

2010-12-05 @ 12:41:59
URL: http://www.metrobloggen.se/euforiah

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0