Day 05 – Your definition of love


Ja, jag vet inte. Kärlek kan vara så mycket.

För mig är kärlek inte bara kärleken till sin sambo/pojkvän/flickvän/man/fru.
Jag inkluderar även kärleken till mina föräldrar, mina fina bröder, mina katter och mina vänner. Det är ren kärlek för mig.

Kärlek är att ställa upp för någon annan, och att veta att någon ställer upp för mig. Utan krav, bara för att man vill. Det är att kunna lita på varandra, och även där utan krav.

Sen finns det andra saker som är en sorts kärlek, som att rida, att vara i stallet och insupa allt lugn och all doft. Att stå med någons mule i min halsgrop och bara stå så, att bara finnas för varandra utan krav. Att bara njuta. Att sitta på en hästrygg och sjunka in i dennes rörelser, genom skog och mark. Även det är kärlek för mig.

Men det mest påtagliga kanske ändå är kärleken till min fina sambo, den bästa som finns ♥
Att komma hem och bli alldeles lycklig för att han är hemma även om man egentligen visste det. Alla små saker han gör, som att han tände julstjärnan häromdagen så jag fick se den utifrån. Alla små saker han gör för mig gör mig så glad.






Kommentarer
Postat av: Ina

Åååååååooowhh!! Gud va fint skrivet! Sitter och är tårögd nu. Så bra formulerat! :)

2010-12-02 @ 18:05:01
URL: http://www.metrobloggen.se/euforiah
Postat av: Ina

Himla kul å va med dig igår! =)

2010-12-03 @ 09:25:57
URL: http://www.metrobloggen.se/euforiah

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0