Trött


Ja, jag kan inget annat än att klaga. Thomas var ute och skulle ta några öl igår. Yeah sure.
Halv fyra kom han hem, smällde skohornet i kakelgolvet (inget särskilt trevligt uppvaknande) för att sedan gå runt och riva i skåp, räkna pengar, duscha, prata med katterna mm. Detta tog en dryg halvtimme och gjorde mig klarvaken så jag var vaken 2.5 timme. Kul.
Och självklart somnar han nästan i samma stund som han lägger ner huvudet mot kudden. För att sedan snarka och prata i sömnen.
I ett tappert försök att bli trött igen läste jag lite, men det hjälpte inte mycket.
Jag är sur. Gnällig. Och jag som sa att jag skulle vara mindre gnällig. Men det var nästa år och det gäller inte tillfällen som detta.

Jag är inte alls pepp för att jobba idag. Som tur är jobbar jag med emma, så det ska nog gå att hålla lite glöd i mig ändå.

Men trött är jag, fast jag sov till efter tio, trött som en gnu.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0