Tjockiskatter



Det var något jag skulle skriva här. Något spännande. Men jag minns inte vad det var. Är det såhär det blir när man är 25? Heldement bara pang bom? Det känns inte helt okej.

Som frukostunderhållning hade vi det där dialektprogrammet som gick på tv för ett tag sedan. Han var i Lima och pratade Limamål och sedan i Göteborg. Av Limamålet fattade jag inte ett jota, men Göteborskan kändes som hemma. Och Thomas vet inte vad åpen är. Jag tycker sånt är konstigt, men jag antar att det är massa ord på jönköpinska som jag inte förstår. Och så insåg jag att många stavelser blir ä, även om de inte borde bli det, som ex ledsen. lässän, liksom.. snyggt? Nej.
Och tydligen är Glenn och Morgan inga vanliga namn utanför västergötland, eller om de ens användes?


Igår var vi på Inkonst och mot förmodan var det riktigt trevligt. Idag sov jag länge.

Igår blev morotskakan bakad, men aldrig glacerad eftersom vi aldrig skulle äta den då. Så idag ska den ätas istället. Jag hoppas att den bli god.


Noah väger nu 4.9 kilo och Sinus väger 2.9 kilo. Tjockiskatter! Sinus är för övrigt 6 månader idag, grattis till henne!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0