skadeskjuten


Yey. Det är lördag och oj vad pepp jag är på att gå till jobbet. Gårdagens jobb slutade inte som tänkt. Lite innan 4 glad jag till lite i skon när jag stod vid vagnen och skulle fixa läkemedel för kvällen. Gjorde lite ont men inget jag tänkte mer på. Gick runt och skulle gå och ge antibiotika till en dam, satte mig ner och kände att det gjorde fruktansvärt ont, och det blev bara mer och mer. Haltade ut och drog av mig stödstrumpan i en stor plåga. Foten var svullen. Linkade iväg för att hitta ibumetingel, som självklart var slut. Lite smärtstillande istället.
När klockan var halv fem var jag hel däckad av smärtan, så fruktansvärt ont! Av ett litet fjuttigt halvt snedsteg?! Vid 6 gick jag hem, lämnade mina kollegor i sticket men jag gjorde ingen nytta alls. Hela kvällen var en plåga, idag går det bättre. Jag kan gå någolunda. Men jag förstår fortfarande inte varför det kunde göra så ont?
Konstigt. Känner mig som en klenis.
Hoppas foten är på min sida ikväll. För jag kan inte gå hem från jobbet igen, icke!


Men nu måste jag bege mig!

Kommentarer
Postat av: s.

Oavsett varför så låter det aj :(

Ta hand om fossingarna istället!



(gissningsvis kanske det var nåt som sträcktes eller gick sönder eller så? fast så litet att foten fortfarande är brukbar? eller så har du brutit den precis som min granne, hon gick en hel helg med bruten fot innan hon åkte till akuten. galen eller hjälte, funderar jag? :)

2009-12-19 @ 14:56:55
URL: http://nogg.se/anemone

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0