Jul och julefrid?


Knappt en vecka har nu spenderats i Tidaholm. Mycket trevligt men jag vet inte vad jag har gjort med all tid. Jag har inte hunnit alls mycket. Dock har jag träffat Helena och Rickard och eftersom det var två år sedan sist (kom vi nog fram till) så var det verkligen på tiden. Som Rickard sa; så mycket som vi umgicks en gång i tiden.
Och ev blir deras flytt mot Göteborg eller i krokarna däromkring. Och ev så blir det i samma sväng som min flytt. Oh. Det hade varit så fint.

Jag söker lägenheter mellan varven men icke att jag får något. :/
Tanken och förhoppningen är ju att kunna flytta om ett halvår eller så.

Jag får en resa i ensamhet hem. Thomas skulle åkt med mig från Jkpg men han besultade i fyllan och villan att trilla omkull och skära upp armen. Så nu ligger han i Malmö efter en operation som de som tur var kunde fixa både nerver och artären som Jönköping gett upp hoppet om. Tur att det finns skickliga handkirurger. Så nu har han gips och jag får åka hem själv.. Suck.


I julklapp fick jag dessutom en symaskin (här ska sys! Nya gardiner och kuddfodral och allt möjligt  ^^) som väger ett par kilo och som jag gärna kunde fått lite assistans med.  Annars fick jag en vattenkokare, biobiljetter, hudcreme och en stektermometer, så nu ska jag kunna göra saftig kyckling. Mumma.


Men nu är jag tröttis. En dusch och sedan packning kan nog vara fint. Jag ser inte alls fram mot 5 timmars hemfärd. Suck.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0